FYI Custom means Full Scratch around here.
That aside, I'd recommend resmoothing all the edited lines on this resize. Right now, it looks like a bad edit of badly resized official sprite. Which it pretty much is. If you put a lot more work into it, you might be able to make it look really good, but you'd probably save time (and face) if you just started it over from a blank canvas.
Small tip that might point you in the right direction should you choose to not take the recommended start over and scratch it route, just removing the excess pixels on a resize isn't going to make a smooth curve, you'll have to add a few either outside or inside of the original line to reduce the blockiness. I'd also recommend you make sure this is done every where on the sprite, what you have currently clashes with itself due to quality issues with the lines.
this is totally subpar. And I don't think they'd animate well too.
Primeiramente, bem-vindo ao tSR c: Sugiro que crie um tópico no General Discussion, New Arrivals/Departures para conhecer a comunidade.
Agora, com os sprites na mente, eles estão ruins, honestamente falando. tSR é uma comunidade que preza muito o trabalho 100% original; qualquer sprite derivado de um já pronto não é muito bem-aceito aqui (isso é porque geralmente, sprites editados são horríveis e o autor delas é estúpido).
Algumas dicas que poderia te dar seria não esticar o sprite com o MS Paint, nem qualquer outro programa; ele deforma os pixels. Os efeitos especiais também não têm a mesma qualidade que o Palkia em si, o que também não é muito agradável. Finalmente, animar um personagem não é simplesmente pegar o braço dele e girar em vários ângulos. Dependendo do movimento, você será obrigado a redesenhar o sprite do começo para que a animação fique fluida o bastante.